Zásahová jednotka

Petr Mrázek

Petr Mrázek

velitel jednotky
Milan Kusýn

Milan Kusýn

velitel družstva
Lukáš Hradil

Lukáš Hradil

velitel družstva
Lubomír Jasiok

Lubomír Jasiok

velitel družstva
Miroslav Kabela

Miroslav Kabela

strojník - řidič
Jaroslav Kabela

Jaroslav Kabela

strojník - řidič
Jaroslav Opršal

Jaroslav Opršal

strojník - řidič
Josef Mráček

Josef Mráček

hasič - řidič
Milan Hrtus

Milan Hrtus

hasič
Petr Kouřil

Petr Kouřil

hasič
Marcel Bartoš

Marcel Bartoš

hasič
Marian Hrtus

Marian Hrtus

hasič
Jan Daniel

Jan Daniel

hasič

Naše technika

Výjezdový tablet

Výjezdový tablet

Během měsíce února 2021 se nám povedlo pořídit výjezdový tablet Gina. Tento tablet disponuje podrobným navigačním systémem, který nás rychle dovede přímo na místo události. Také na něm vidíme pohyb dalších zasahujících složek IZS. 

CAS 25 T815 4x4

CAS 25 T815 4x4

Od května roku 2008 disponuje naše jednotka CAS na podvozku Tatra 815 4x4. Toto vozidlo nahradilo již letitou CAS 8 Avia, která již nesplňovala požadavky na efektivnost a účinost naší zásahové činnosti.

TA A.31.N

TA A.31.N

Od roku 2004 disponujeme v jednotce DA (nyní již TA) na podvozku Avia. V tomto roce byl z původní pekařské nástavby přestavěn hasičský automobil - specifikace jako Dopravní automobil. V roce 2011 došlo ke kompletní výměně podvozku. Vozidlo opustilo naši jednotku 4/2022 kdy ho nahradilo nové DA VW Crafter 4x4

Detektor plynů GasAlert MicroClip X3

Detektor plynů GasAlert MicroClip X3

Detektor plynů je nepostradatelnou pomůckou naši jednotky. Toto zařízení dokáže bez prodlevy detekovat koncentraci toxických nebo výbušných plynů. Osvědčil se převážně v uzavřených prostorách, kde má na sobě hasič dýchací techniku a nedokáže cítít okolní zápachy jako je třeba zemní plyn, benzínové výpary a podobně.

Automatický externí defibrilátor ( AED ) Lifepack CR Plus

Automatický externí defibrilátor ( AED ) Lifepack CR Plus

AED je přístroj určený k laické resuscitaci, kdy v případě potřeby podá postiženému elektrický výboj - defibrilaci. AED je plně schopný rozlišit mezi defibrilovatelnými a nedefibrilovatelnými rytmy. 

Přetlakový ventiláto

Přetlakový ventiláto

Přetlakový ventilátor je motorový nebo hydraulicky poháněný agregát s vrtulí, sloužící k odvětrání zakouřených prostor přetlakem. Před spuštěním ventilace je potřeba vyřešit přiváděcí a odváděcí otvory pro přívod čistého vzduchu a odvod kouře. Odvětraný prostor hasičům umožňuje zasahovat bezpečněji a pohybovat se v prostoru s lepší viditelností.

Plovoucí čerpadlo

Plovoucí čerpadlo

Je nedílnou součástí každé jednotky. Toto čerpadlo umožňuje čerpat vodu z volné hladiny vodního zdroje a to i při velmi malé hloubce. To nám dává možnost tankovat vodu do automobilových cisteren i tam, kde není k dispozici hydrant nebo připojení k vodovodní síti. Tyto čerpadla jsou velice výkonná a umožňují tankovat naráz i několik cisteren. 

Motorová řetězová pila

Motorová řetězová pila

Motorová pila nám umožňuje především rychlé odstranění popadaných stromů, které blokují pozemní komunikace. Součástí motorové pily je i další vybavení jako jsou protiprořezové kalhoty, helma s ochranou sluchu a zraku. Členové naší jednotky také podstupují 1x za rok školení na motorové pily.  

Hydraulické vyprošťovací zařízení Holmatro

Hydraulické vyprošťovací zařízení Holmatro

Toto vyprošťovací zařízení je nepostradatelným pomocníkem zejména u dopravních nehod, kde je potřeba vyprostit zaklíněnou osobu z havarovaného vozidla. Práce s tímto zařízením je velice obtížná a je třeba dbát především na bezpečí vyprošťované osoby. Naše jednotka se pravidelně školí na práci s tímto zařízením, ke které patří i kurz zdravotní pomoci. 

Ruční přenosná radiostanice Motorola DP1400

Ruční přenosná radiostanice Motorola DP1400

Přenosné ruční radiostanice (vysílačky) Motorola umožňují okamžitou komunikaci mezi dvěma uživateli, nebo celou skupinou. Stačí zmáčknout vysílací tlačítko radiostanice a mluvit, to nám umožňuje komunikovat v rámci zásahu se všemi členy. Každá jednotka má svůj daný volací znak. 

Benzínová elektrocentrála Honda EG 4500

Benzínová elektrocentrála Honda EG 4500

Benzínová elektrocentrála jak už vyplývá z názvu zásobuje naši jednotku po dobu zásahu dostatečným množstvím elektrického proudu. Ten slouží především k sovětlení místa zásahu ve večerních hodinách. Zároveň se dá do elektrocentrály napojit i další vybavení, které vyžaduje pro práci elektrickou energii. 

Benzínový rozbrus Husqvarna  375 K

Benzínový rozbrus Husqvarna 375 K

Tento velice výkonný rozbrus nám umožňuje se prořezat různými materiály. Rychlou výměnou lze měnit kotouče na řezání kovu, betonu a jiných tvrdých materiálů. 

Termokamera FLIR K55

Termokamera FLIR K55

Město Žulová naší jednotce zakoupilo novou termokameru Flir K 55. Termokamery mají v práci hasičů široké spektrum využití. Slouží především k rychlému a snadnému vyhledávání skrytých ohnisek požárů, k vyhledávání osob při požárech, k lepší orientaci zasahujících hasičů v zakouřených prostorech, ale mohou také pomoci při vyhledávání osob při dopravních nehodách nebo při pátrání po osobách, které se ztratily v terénu.

DA VW Crafter 4x4

DA VW Crafter 4x4

Město Žulová zakoupilo pro hasiče v r. 2022 nový dopravní automobil VW Crafter 4x4, který nahradil již dosluhující Avii. Vozidlo disponuje pohonem všech kol, automobilovou vysílačkou, svitilnami do výbušného prostředí, batohem vybaveným k první pomoci a nezávislým topením, které dokáže automobil vytopit i když není nastartované. Vozidlo má kapacitu 8 osob a k tomu dostatek místa pro další vybavení ( pila, hadice, kalové čerpadlo atd... ). Vozidlo má skvělé jízdní vlastností a o naši bezpečnost při jízdě se stará velké množství elktronických asistentu. Velkým přínosem je i pohodlí při cestování například na nejrůznější školení, které absolvujeme v celém Olomouckém kraji.     

140 let Sboru dobrovolných hasičů Žulová

Historická technika

Malá ukázka vozů, jež sloužily v minulosti u naší jednotky. První vozem byla Tatra 805 zvaná „Kačena“, která svou pouť u nás ukončila v roce 2004, kdy na její místo přišel vůz zn. Avia, známější pod značením „Pekař“. Druhý vůz, který nás opustil, byla CAS 8 na podvozku Avia pojmenovaná „Otakar“. Náhradou za něj nám v roce 2008 přibyla do garáže CAS K25 T815, která nám byla převedena z HZS Jeseník. Otakar od roku 2008 slouží u jednotky z Tomíkovic.